Subject: Selgituse taotlus seoses EhS § 27
From: "Angela Kase | WALLESS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 12 May 2025 17:53:10 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse pöördumise
esitamise seaduse § 3 selgitab, et riigiasutus annab tasuta selgitusi tema
poolt väljatöötatud õigusaktide, nende eelnõude ja asutuse tegevuse
aluseks olevate õigusaktide ning asutuse pädevuse ja õigusloome tegevuse
kohta. Käesolev selgitus on esitatud seoses ehitusseadustiku § 27-ga.

Olukord: Huvitatud isik soovib arendada välja kvartalit, mis koosneb
kahest erinevast krundist ja kus kummagi krundi suhtes on erineval ajal
kehtestatud detailplaneering. Selleks, et ehitada välja terviklik kvartal,
on vaja mõlemat detailplaneeringut läbi EhS § 27 täpsustada (täpsustada
hoonestusalasid, hoonete kõrgust ja sügavust ning liikluskorraldust ja
hooneid teenindava ehitise asukohta). Huvitatud isik on esitanud
omavalitsusele projekteerimistingimuste andmise taotluse ja selgitanud
detailselt, mida kummagi detailplaneeringu puhul EhS § 27 alusel
täpsustada tuleb. KOV on vastanud, et detailplaneeringu nende komponentide
täpsustamine oleks ehitusseadustiku § 27 järgi võimalik ainult ühe krundi
ja ühe planeeringuala kohta eraldi.

Küsimused: Kas EhS § 27 mõttega on kooskõlas, kui menetlusökonoomiast
lähtuvalt täpsustatakse samaaegselt projekteerimistingimustega kahel
erineval krundil asuvat erinevat detailplaneeringut tuues
projekteerimistingimustes selgelt ja eristuvalt välja, mida täpselt
kummagi detailplaneeringu puhul täpsustada soovitakse selleks, et jõuda
eesmärgi saavutamiseni ehk tingimusteni, mille alusel projekteerida ja
ehitada välja terviklik kvartal?

Kuna KOV on valmistamas ette projekteerimistingimuste andmisest
keeldumist, siis palun võimaliku õigusvastase haldusakti andmise
ärahoidmiseks vastata nädala jooksul.

Lugupidamisega

Angela Kase

Nõunik | Vandeadvokaat

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

506 2981

Liivalaia 36, 10132 Tallinn

 <https://walless.com/et/> www.walless.com

Eesti, Läti, Leedu

Advokaadibüroo WALLESSi teenustele kohaldatakse üldtingimusi, mis on
kättesaadavad meie  <https://walless.com/et/uldtingimused/> kodulehel.
E-kiri koos võimalike manustega on konfidentsiaalne ning määratud üksnes
ülalmärgitud isikutele. Kui e-kiri on jõudnud Teieni ekslikult, palun
teatage kohe sellest saatjale ja kustutage e-kiri oma arvutisüsteemist.
Aitäh!